Sewing and Design Course – Part One – Sewing..

Jak już wiecie jakiś czas temu kupiłam pierwszą w życiu maszynę do szycia i postanowiłam szyć ubrania dla samej siebie (teraz moją pierwszą „klientką” jest moja mama😛 ). Początkowo nie wiedząc dokładnie jak, dwie spódniczki uszyłam na oko, z prostokąta, zrobiłam zakładki, nawet kieszonki i wszyłam kryte zamki.. Aż jestem sama z siebie dumna, bo wyszły naprawdę super🙂 Ale, żeby w pełni wykorzystać możliwości mojej maszyny i wiedzieć jak to wygląda od początku do końca, zapisałam się na kurs szycia i projektowania (zdążyłam już go skończyć kilka miesięcy temu🙂 i zacząć kolejny, o którym będę pisać na bieżąco).

As you may know some time ago I bought the first sewing machine in my life and I’ve decided to make clothes for myself (right now my first „client” is my mom :P). At first, not knowing exactly how, I made two skirts more or less, of a rectangle, I made pleats, even pockets and I stitched a zipper. I’m so proud of myself, because it came out really cool🙂 But to take full advantage of my machine and know what it looks like from the beginning to the end, I signed up for the course of sewing and design (I’ve already finished it a few months ago, before the summer🙂 and have started another one, which I will write about on a regular basis).

zeszyt

Czego dowiedziałam się na kursie? Że szycie to nie jest taka prosta sprawa jak może się wydawać.. To ogromna wiedza i duże umiejętności manualne. Robienie wykrojów to wręcz czarna magia.. Początkowo byłam przerażona, a rysunki wyglądały dla mnie na zupełnie niezrozumiałe i skomplikowane, zwykłe linie połączone ze sobą w niby całość, co miało być bluzką… Dzięki kursowi już wiem jak tworzyć wykroje, ale jest to bardzo pracochłonne i bez książki nadal nie potrafię tego zrobić.

What I’ve learned on the course? That sewing is not such a simple matter as it may seem. This is a huge knowledge and great manual skills. Sewing patterns are, or actually were a black magic to me when I first saw them. At first I was scared and the drawings looked to me quite incomprehensible and complicated, like lines connected to each other in a kind of a whole which supposed to be a blouse… Thanks to the course I already know how to create patterns, but it is a great deal of work and without a book I still cannot do it. 

Na kursie korzystałam z własnej maszyny, żeby lepiej nauczyć się jej obsługi. Podczas zajęć szyliśmy ubrania z tzw. surówki, a uszyte stroje mogliśmy zabrać ze sobą do domu.

At the course I was using my own sewing machine, so I could learn more how to properly use it. During the course we sewed clothes of so-called unbleached linen, and sewn clothes we could take home with us.

Post o kursie szycia i projektowania podzieliłam na dwie części, tak jak w programie kursu :

The post about course of sewing and design I divided into two parts, as it was on the course :

1. Szycie i tworzenie wykrojów / Sewing and making patterns

2. Projektowanie i tworzenie kolekcji / Designing and creating collections

~~

To zaczynamy część pierwszą :

So the 1st part begins :

SEWING

SZYCIE

IMG_20160403_152145++
Obliczenia siatki wykroju / The calculation of the sewing pattern
spodnica
Wykrój spódnicy dopasowanej / The pattern of a fitted skirt
spodnica-2
I spódniczka prawie gotowa.. / And the skirt is almost ready..
dsc_0176
A tak wygląda na mnie😉 / That’s how it looks like on me😉
dsc_0195
Spódnica rozkloszowana szyta z koła, a zamiast zamka pętelki i guziki / Flared skirt made in a circular shape, buttons and loops instead of a zipper
DSC_0241++
Książki polecone przez prowadzącą zajęcia / The books recommended by a teacher who leaded the classes
DSC_0242++
Wykrój spodni długich.. Trochę za szerokie.. / The pattern of a long pants.. A little too wide..
DSC_0296++
Robimy bluzkę.. / Making a blouse

Jeśli podobał Wam się post o szyciu i konstrukcji, to wyczekujcie następnego, który będzie w skrócie o projektowaniu🙂

If you liked the post about sewing and construction, look forward to the next one, which will be in a nutshell about design🙂

Miłego dnia!

Have a great day!

xoxo

Karollyn’s World


5 thoughts on “Sewing and Design Course – Part One – Sewing..

  1. Ło profesjonalne podejście! Gratuluję! Też jakiś czas temu zakupiłam sobie maszynę, tyle że mój czas pochłania obecnie Dzieć, więc o kursach mogę zapomnieć – no chyba, że jakieś online. Z ciekawością będę śledziła posty! Pozdrawiam!

    Liked by 1 osoba

    1. Dziękuję, bardzo mi miło! Na pewno będzie coraz więcej postów, reaktywowałam bloga, no i zaczęłam kolejny kurs – roczne studium policealne, zaoczne, na koniec jest obrona pracy dyplomowej, więc poważna sprawa😉 Czuję się jakbym wróciła do szkoły😀 ciekawe doświadczenie..

      Lubię

Leave a comment

